PASSING THROUGH/ U PROLAZU

 

 Ljiljana Mikulčić i doc.art.Helena Schultheis Edgeler

 

Izložba se sastoji od filmskih i slikarskih djela dvije umjetnice koje na srodna pitanja odgovaraju kroz dva medija, no i dalje baveći se „slikom“. Sastoji se od prezentacije 3 umjetnička kratka filmska ostvarenja kao video projekcije i tri slikarska djela.

Izložba „Passing trough“ ima namjeru istražiti percepciju individualnog postojanja, onog što pojedino ljudsko biće doživljava i naziva svojim Ja u odnosu na izvanjski svijet u kojem biva. Koristeći vizualni jezik filma i njegove elemente slike, zvuka i riječi koji zajednički grade iskustvo blisko doživljaju svakodnevne životne stvarnosti, te klasičnog slikarstva, propitivati će se granica unutarnjeg i vanjskog postojanja i njihov međusobni odnos.

 

Profesionalni životopis:

 

Ljiljana Mikulčić potpisuje svoje filmove imenom Liliana Resnick. Magistrirala je film na San Franciso State University i diplomirala filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Njeni kratki filmovi prikazivani su na mnogim svjetkim festivalima širom svijeta. Članica je Hrvatskog društva filmskih djelatnika (HDFD), odsjek režija. Umjetničku organizaciju RIKŠAFILM (engl. cyclofilm) osnovala je u srpnju 2010. godine. Surađuje s Alka filmom iz Zagreba.

Liliana Resnick u svom filmskom radu istražuje napetosti između unutarnjeg i vanjskog svijeta ljudskih bića. Liliana je koreografkinja i aktivna, nagrađivana filmska umjetnica čiji se filmovi redovno prikazuju na svjetskim festivalima. Do sada je imala i tri retrospektive, u Kinu Tuškanac u Zagrebu , u Art-kinu Croatia u Rijeci i na Festivalu plesa i ne-verbalnog kazališta Svetvicenat 2010. po prvi put uključio i filmove na temu kretnji u svoj program.

 

Što se tiče stila filmskog stvaralaštva Liliana istražuje područja koja se pretapaju iz narativnog u eksperimentalno i obrnuto, često se služeći dokumentarnim snimcima. Emotivni svijet njenih filmskih likova dočarava eksperimentalnim tehnikama naslanjajući se na tradiciju po kojoj je slika ekspresija osjećaja. Njeni filmski uzori su Andrej Tarkovski i Robert Bresson, a filmovi kao što su Bergmanova Persona, tri filma iz Kiarostamijeve Koker Trilogije i film Meshes of the Afternoon Maye Deren, još uvijek su joj nevjerojatno inspirirajući.

Liliana često piše tekstove na temu kulturne politike, plesa i filma koji su objavljivani u brojnim domaćim publikacijama uključujući Arkzin, Vijenac, Hrvatski filmski ljetopis, ali i u najprestižnijem europskom plesnom časopisu Tanz (Berlin) s kojim surađuje već godinama.

Liliana je 2005. godine magistrirala film (MFA in Cinema) na San Francisco State University koji je na popisu deset najboljih filmskih škola u Americi i koji njeguje jaku anti-holivudsku tradiciju. Za prijemni na SFSU pripremala se dvije godine na College of San Mateo pod vodstvom Jay Rosenblatta, inače jednog od najpoznatijih filmskih umjetnika kratkometražnog filma u Americi. U Zagrebu je diplomirala filozofiju i komparativnu književnost na filozofskom fakultetu. Također je studirala pokret i ples u Pekingu na Akademiji kineskog tradicionalnog teatra post-diplomskom stipendijom Ministarstva znanosti Republike Hrvatske. Njeno obrazovanje oblikovale su i brojne radionice modernog plesa kod nas i u svijetu kao i dvogodišnji studij fotografije na College of San Mateo.

 

 

Helena Schultheis Edgeler multimedijalna je umjetnica rođena 1972. u Zagrebu, gdje je završila Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn.

Diplomirala je na Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, te završava Masterclass na Amsterdams Institut Voor Schilderkunst u majstorskoj radionici prof. Andrei Roiter-a.

Zaposlena je u zvanju docenta pri Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu.

Članica HDLU-a. Izlagala je na gotovo 90 domaćih i internacionalnih izložbi.

 

Izložba se sastoji od : 3 filmska rada Ljiljane Mikulčić i 3 ulja na platnu Helene Schultheis Edgeler.